Yeniden Değerleme Oranının Açıklanmasıyla Birçok Kalemde Değişiklik Yaşanacak

Ekim ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasıyla birlikte 2027 yılında vergi, harç, ceza ve istisna tutarlarına uygulanacak Yeniden Değerleme Oranı netleşecek. NTV'den Burak Taşçı'nın haberine göre, belirlenecek yeni oran 1 Ocak 2027 tarihi itibarıyla yürürlüğe girecek.
Her yıl olduğu gibi ekim ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasıyla Yeniden Değerleme Oranı da belirlenmiş olacak. Ekim ayı verilerine sadece bir ay kaldı ve merakla bekleniyor. 2026 yılında yeniden değerleme oranı yüzde 25,49 olarak uygulanmıştı. Bu yıl için de eylül ayında oran yüzde 27,81 oldu. Ekim ayı enflasyon verilerinin gelmesiyle birlikte yeniden değerleme oranı belli olacak. Yeniden Değerleme Oranı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yetkisiyle azaltılıp artırılabiliyor.
BİRÇOK KALEMDE DEĞİŞİKLİK 1 OCAK 2027'DE BAŞLAYACAK
NTV'den Burak Taşçı'nın haberine göre, Yeniden Değerleme Oranı'nın açıklanmasıyla birlikte vergi, harç, ceza, çalışanların yemek ücretleri, ulaşım giderleri, kira vergisindeki istisna, temettü geliri olanların beyan sınırı, 5 yıl içinde alınan ve satılan gayrimenkullerden elde edilen kazanç vergisi, fatura ve amortisman sınırı, binek oto giderleri, emlak vergisi, IMEI kayıt ücreti, yurt dışı çıkış harcı gibi birçok kalemde değişiklik yaşanacak. Değişiklikler 1 Ocak 2027 tarihi itibarıyla devreye girecek.
YEMEK VE ULAŞIM BEDELLERİ YENİDEN HESAPLANACAK
Yemek kartı ücretleri günlük olarak şu anda KDV hariç 301,20 lira, KDV dahil 330 lira olarak uygulanıyor. Bu rakamlara yeniden değerleme oranı eklenecek ve zam oranı ortaya çıkacak. İşverenlerce çalışanlara servis imkânı sağlanmadığı durumlarda, çalışılan günlere ait bir günlük ulaşım bedelinin (2025 yılında) 158,11 liraya kadar olan kısmı gelir vergisinden istisna tutuluyordu. Bu rakam da yeniden değerleme oranı kadar artacak.
KİRA VE TEMETTÜ GELİRLERİNDEKİ İSTİSNALAR ARTACAK
Kira gelirlerini beyan eden mükellefler için istisna uygulanıyor. 2026 yılında bu tutar 58 bin lira olarak uygulanıyor. 2027 yılında yeniden değerleme oranı kadar artacak. Temettü gelirleri, iş yeri kira gelirleri veya birden fazla işverenden elde edilen ücret gelirleri gibi, tevkifata (vergi kesintisi) tabi menkul ve gayrimenkul sermaye iratlarının beyanında kullanılan sınır tutarı 2026 yılı için 400 bin lira olarak belirlenmişti. Yeniden değerleme oranı kadar artacak. Herhangi bir tevkifat veya istisna uygulamasına tabi olmayan gayrimenkul ve menkul sermaye iratlarında (yurtdışı banka faiz geliri gibi) istisna 22 bin olarak belirlenmişti, bu da yeniden değerleme oranıyla artacak.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı Üç Şüphelinin Banka ve Aracı Kurum Hesaplarını Mercek Altına Aldı
- Yeniden Değerleme Oranının Açıklanmasıyla Birçok Kalemde Değişiklik Yaşanacak
- Yargıtay Mülk Sahibi ve Kiracıları Yakından İlgilendiren Emsal Bir Karara İmza Attı
- Samsung Galaxy Tab S12 Serisini tanıttı: Üretkenliği yeni bir seviyeye taşıyan güçlü performans!
- Altın Fiyatlarında Dalgalanma Eylül Ayını Kayıpla Kapattı
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN



Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.